Wijken

De Professoren- en Burgemeesterswijk stelt voor Koningsdag ieder jaar een Oranjeteam samen: samen met het bestuur van de wijkvereniging transformeren zij voor een dag de kruising van De Laat de Kanterstraat en de Cobetstraat om tot het Oranjeplein. Meer informatie over de Professoren- en Burgemeesterswijk kunt u vinden op de website van de wijkvereniging.

Professoren- en Burgemeesterwijk

Westerkwartier

In één van de ‘hofjes’ waar Leiden beroemd om is, organiseert buurt- en speeltuinvereniging Westerkwartier activiteiten voor de kinderen uit de buurt. Naast de speeltoestellen is het ‘speelhofje’ trots op een kweektuin die door de kinderen wordt onderhouden, en een Spetterplek.

Meer informatie over Westerkwartier is beschikbaar op de website.

De wijkvereniging van ZuidWest 100 is naar eigen zeggen aanvankelijk opgezet als echte belangenvereniging van de huiseigenaren; op Koningsdag verzorgen zij echter vooral een gezellige dagen met diverse activiteiten.

Meer informatie over ZuidWest 100 is beschikbaar op de website.

Zuidwest 100

Cronestein

De wijk Cronestein bestaat uit de buurten Vlietkaap, Fruitbuurt en Lammenschansdriehoek. Zij versieren elk jaar de huizen met vlaggetjes en maken er een feestelijk en muzikaal festijn van.

Meer informatie over Cronestein is beschikbaar op de website.

Stevenshof Koeienveld

Lage Mors

Laten we hopen dat deze evenementen in 2022 weer kunnen plaatsvinden!

Flyer.PNG