Wijken

Lage Mors

Om de leefbaarheid in de wijk te bevorderen organiseert de wijkvereniging gezamenlijke activiteiten, samen met de bewoners en vooral voor de bewoners.

Zo ook op Koningsdag een gezellige vrijmarkt van 10.00-15.00 uur in de Tesselschadestraat!. De opening van de festiviteiten vindt plaats om 09.30 uur in aanwezigheid van de burgemeester.

Meer informatie over de Lage Mors is beschikbaar op de website.

5 Koningsdag 2022 (35).JPG
5 Koningsdag 2022 (69).JPG

Professoren- en Burgemeesterwijk

Ook dit jaar geeft het Oranjecomité van de Professoren- en Burgemeesterswijk weer invulling aan een ruim 50 jaar oude traditie van vrijmarkt, kinderoptocht met Jong K&G, kinderspelletjes, muziek, drankjes, hapjes en gezelligheid op het plein op de unieke kruising van de De Laat de Kanterstraat - Cobetstraat.

Er is weer een heuse Leidens Got Talent, DJ’s en de Cover Bandits. (covers van Bruno Mars, Dua Lipa tot aan KISS en Golden Earring).

Meer informatie over de Professoren- en Burgemeesterswijk kunt u vinden op de website van de wijkvereniging.

Koningsdag 2019 (241).JPG

Zuid-West 100

De wijkvereniging van ZuidWest 100 is naar eigen zeggen aanvankelijk opgezet als echte belangenvereniging van de huiseigenaren; op Koningsdag verzorgen zij echter vooral een gezellige dag met diverse activiteiten.

Om 10.00 uur gaat het Paganiniterras open, met o.a. kinderspelen, een rad van avontuur, een springkussen, een tekenwedstrijd en ZW's got talent. En uiteraard ontbreekt de volleybalwedstrijd niet!

Meer informatie over Zuid-West 100 is beschikbaar op de website.

Speeltuin Westerkwartier

Speeltuin Westerkwartier is de meest groene speeltuin van Leiden en is sinds de oprichting in 1933 te vinden in de Ten Katestraat, in de wijk “Haagwegkwartier”. Ook met Koningsdag is de speeltuin geopend.

De speeltuin wordt versierd en zij maken er een groot feest van. Er komen kraampjes, gezellige muziek, oudhollandse spelletjes, er kan worden geschminkt en er zijn springkussens. Kortom één groot kinderfeest!

Meer informatie over Speeltuin Westerkwartier is beschikbaar op de website.

5 Koningsdag 2022 (317).JPG

Foto's: Emile van Aelst