Wijken

Lage Mors

In de Lage Mors wordt dit jaar weer een vrijmarkt georganiseerd.

Van 9.30 uur tot 14.00 uur kraampjes, kleedjes en gezelligheid. De inschrijving is geopend!

Meer informatie over de Lage Mors kunt u vinden op de website van de wijkvereniging.

IMG-20220326-WA0001 (002).jpg
Koningsdag 2019 (191).JPG

De Professoren- en Burgemeesterswijk stelt voor Koningsdag ieder jaar een Oranjeteam samen. Samen met het bestuur van de wijkvereniging transformeren zij voor een dag de kruising van De Laat de Kanterstraat en de Cobetstraat om tot het Oranjeplein.

Van 10.30 uur tot 20.30 uur vinden diverse activiteiten plaats zoals een kinderoptocht, een vrijmarkt, oudhollandse kinderspelen, een klimmuur, workshops in dansen en Leiden's Got Talent. De hele dag zijn er DJ's, live muziek en volop eten en drinken.

Meer informatie over de Professoren- en Burgemeesterswijk kunt u vinden op de website van de wijkvereniging.

Professoren- en Burgemeesterwijk

Koningsdag 2019 (270).JPG

Westerkwartier

In één van de ‘hofjes’ waar Leiden beroemd om is, organiseert buurt- en speeltuinvereniging Westerkwartier activiteiten voor de kinderen uit de buurt. Naast de speeltoestellen is het ‘speelhofje’ trots op een kweektuin die door de kinderen wordt onderhouden, en een Spetterplek.

Meer informatie over Westerkwartier is beschikbaar op de website.

Koningsdag 2019 (241).JPG

De wijkvereniging van ZuidWest 100 is naar eigen zeggen aanvankelijk opgezet als echte belangenvereniging van de huiseigenaren; op Koningsdag verzorgen zij echter vooral een gezellige dagen met diverse activiteiten.

Meer informatie over ZuidWest 100 is beschikbaar op de website.

Zuidwest 100

Koningsdag 2019 (38).JPG

Cronestein

Ben je tussen de 4 en 12 jaar oud? Kom dan van 10.00-12.00 uur naar het Oranjeplein! Doe oranje kleren aan en kom dansen op de muziek of laat je wangen schminken. Voor alle kinderen is er limonade met iets lekkers. Voor 1 euro kun je een kaart kopen om mee te doen met 12  verschillende Oud Hollandse spelletjes.

Het Oranjeplein is bij de Buurtbank, hoek Veilingkade-Lammenschansweg. En vanaf 16.00 uur is er een Koninklijke buren high tea!

Meer informatie over Cronestein is beschikbaar op de website.